Pomysł na biznes: sklep z kółkami. Jak zacząć?

Trudno wyobrazić sobie dzisiejsze życie bez takich wynalazków jak koła. To właśnie one napędzają rozwój tak wielu dziedzin gospodarki. Dzięki nim możliwe jest działanie wielu urządzeń i maszyn, przewożenie ciężkich przedmiotów na dalekie odległości, a także podróżowanie do daleko położonych krajów. Koła zastosowanie znajdują zarówno w domach prywatnych – przykładem może być tutaj samochód osobowy, rower, rolki, hulajnoga czy też wózek dziecięcy – jak i w dużych firmach – są one niezbędnymi elementami ciężarówek, zamiatarek, wózków transportowych i paletowych.

Ogromne ich rozpowszechnienie sprawia, że świetnym pomysłem na biznes może stać się ich sprzedaż. Pod warunkiem, że umiejętna i dobrze przemyślana. Od czego zacząć więc założenie sklepu z kółkami?

Sklep z kołami – kilka porad dla początkującego sprzedawcy

Zanim założymy biznes oparty na sprzedaży kół, powinniśmy zidentyfikować jakie jest aktualne zapotrzebowanie rynku, a także jakie są wymagania i oczekiwania klientów wobec produktów, samej firmy oraz zatrudnionych w niej pracowników. Od tego bowiem zależy funkcjonowanie naszej przyszłej firmy.

Najlepiej jeśli już na samym początku przygotowań zatrudnimy doradcę, który udzieli nam fachowych porad związanych z funkcjonowaniem oraz ze sposobami zorganizowania naszej firmy. Specjalista w tej dziedzinie pomoże nam w uświadomieniu celu założenia biznesu. Przykładowo, naszym pomysłem może być chęć wprowadzenia innowacji w technice ruchu i transporcie wewnętrznym. Pomocnik pomoże nam też w rozeznaniu się w aktualnych trendach królujących na rynku – zorientuje nas w najbardziej niezawodnych i opłacalnych do produkcji kół materiałach.

Naszym zadaniem jest podjęcie decyzji dotyczącej nie tylko jej początkowego działania, ale także dalszego rozwoju. Na tym etapie powinniśmy rozważyć, czy firma opierać się ma na działalności jednoosobowej, czy zatrudniać wielu pracowników. Jeśli postanowiliśmy prowadzić działalność kilkuosobową, należy zatrudnić specjalistów znających się na sprzedaży (lub produkcji kół) oraz przeprowadzić stosowne szkolenia – produktowe, sprzedażowe, BHP.

Ważną sprawą jest również przemyślenie, czy firma ma funkcjonować tylko w oparciu o sprzedaż kół czy może również o ich produkcję? W przypadku podjęcia decyzji o wytwarzaniu kół, należy zakupić odpowiednie, certyfikowane maszyny, w przypadku samej sprzedaży – musimy znaleźć opłacalnego i rzetelnego dostawcę.

Kolejnym krokiem jest uzupełnienie asortymentu (sprowadzenie lub wyprodukowanie kół), ustalenie cen, zasad zwrotu i reklamacji towarów, sposobów płatności, możliwości kontaktu z firmą oraz rozreklamowanie produktów. W celu wypromowania swojej firmy najlepiej stworzyć własną stronę internetową, na której zamieścimy zdjęcia i dokładne specyfikacje produktów. W dobie zamówień internetowych, dobrze jest również zadbać o zamówienia online i dostawę wprost pod drzwi klientów. W tym przypadku należy nawiązać współpracę z godną zaufania firmą dostawczą. Najlepiej jeśli ceny dostaw nie są zbyt wysokie – to ważne aby koszt nie był duży, szczególnie w przypadku nowo powstałych i mało znanych firm. Świetnie, jeśli oferty kierowane będą zarówno do klientów indywidualnych, jak i dla firm.

Artykuł powstał we współpracy z ZABI.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>